Sunday, November 8, 2009

Its 3-1 baby~!!


Yeah, bangga kembang kempis idong N9 menang malam semalam. 61 years of waiting and tadaaaa.. Such a proud and a pride, and what a worth watching you guys play from start till end of the game, uhuu~ :')

Dijangkakan players dari Qlate akan buat hal (hey, ini bukan entry cari pasal dengan mana2 orang Qlate yer) except for the small conflict between Indraputra and Adha.

Baling2 botol mineral dan mercun, bakar kerusi, terloncat2 tidak menghormati nyanyian lagu Negaraku, bergaduh di luar stadium dan di stesen LRT, memaki hamun dan mencarut sesuka hati. Entahlah.. Oh hati ini sedikit sensitif sebenarnya bila lagu kebangsaan dinyanyikan sebegitu. Even those Americans can sing their national anthem in jazzy or RnB way, but still they standing straight when they sing it. Shows how they RESPECT their national song. Ohh, bukanlah mahu menyembah dewakan mereka, just want to comparing between them and us in a positive ways.

Kepada supporters yang hadir ke stadium malam semalam, jangan marah anak2 anda kalau satu hari nanti mereka juga berlaku 'rude' dengan anda. Why? Because it is a pay for your past rudeness to others and for our nation. And maybe that is causing by your own ways in giving a wrong taughts to them. Kids learns very well than the adults. They observe, listen and quickly practice it. Kalau kita wajib menghadiri kursus kahwin untuk yang belum berkahwin, rasanya perlu juga ada satu kursus/ujian untuk mengetahui sama ada pasangan ini sudah bersedia untuk menggalas tanggungjawab sebagai ibu dan ayah. Dan nah kau, selagi kau tak lepas 'ujian keibubapaan' selagi itu kau tak boleh kahwin (ceh, cakap pasal kawen plak haha..)

Okep, berleter sangat panjang ni. Kenapa entah tiba2 terusik bab2 keluarga pulak, har3!!.. Emm bukannya apa, ada masa kita sangat risau dengan senario yang berlaku di sekeliling kita. Dunia ini semakin penuh dengan unsur2 tidak 'sihat'. Kadangkala malas nak ambil tahu kerana dari kecil lagi terpampang di dada akhbar mahupun di kaca tv mengenai perang, kebuluran, penindasan, korupsi.. . Ya, diri ini bukanlah orang terbaik untuk berkata akan hal semua itu. Apa yang penting adalah pembaikan dalam diri individu itu dahulu. Moga diberi kesempatan mengecapi nikmat ketenangan oleh Allah yang berpanjangan untuk semua orang, aminn~

Out peoples.. Final paper tomorrow.

No comments: