Sunday, April 26, 2009

Cerita 3 Hari~~

actly on 20th apr tu (in d morning,i mean) aku dah maleh giler nak ikot ke pasoh tu..erm,i texted AP (bkn name sbna) utk tnye kn hal2 utk ke sane..my fon sengal hang tibe2 n xderla dapat sms2 yg diberi oleh AP. @ dat moment aku dah rase cm cncel jer..yalah,lagipon aku masih punya budak tutor utk drisaukn sbna nyer..later,aku nmpak AP on ym beliau..aku pon tnyelah "....AP, jadik x sbna nyer hari ni ni?..." AP yg mmg sntese kewl pon kate, "...yer jadi kiera,sesiap dalam kol 3 lbey cmtu.Nti akn ader kawan AP yg amik kiera kat foyer amin..". Oleh kerna AP ni mmg aku cm admire jugak kerna ku'cumilan'nya aku pon sesipa lah dgn agak girang (hohoho...) later,dpt fon call dlm kol 4.."kiera katne?,AP dah tunggu lame dah d foyer ni.." aku pon katelah, "..td ckp nak sms kalo dah btolak"..AP kate,"..AP sms dah kiera td,xdp ker?.." erk,cuak aku cuak..aku pon ngangkut la sgale beg yg dah d pack then pegi tkedek2 tp dgn klajuan lbeh dr normal nyer ke foyer.Dlm hatiku aku harap AP xmarah krn kelewatan aku.Yesz,AP senyum trus sejurus melihat aku..Fuhh,lege mak nox..Nek kete trus.Knal ngn Kak Nuran yg jelite(aku jeles taw huu~), Abg Pije, n Abg Mat..Kete Savvy Abg Mat pon trus meluncur laju ke Pasoh.
Sampai2 kami drop mkn jap kat restoren seblah batu kikir jambatan bosi (cm kek dlm lagu tu lah) n oder fud kami smpi giler lambat.At last,perut aku dh dimasuki hangin krn mmg aku agak lapo gk la waktu tu..Abes mkn,kami ke umah Abg Hafis (waa,tringat ex hahahak) yg giler besa.Bes umah dier,siap ley maen bola laie n depan umah dier tu ader kolam ikan.
Malam nyer..Perut aku dah mcm ader puting beliung jer,huu..Tolon2.Seb bek Kak Nuran pasan akan perubahan pd muke aku ketike kami diner tadi.Aku xmkn byk pon,n nasik yg aku amik x abes.Selesai mkn aku mintak izin org2 d umah tu masuk tdo.Kak Nuran ikot kat blkg aku.Smpi bilek kami die tnye,aku saket ker?..Aku dgn muke gile slenge waktu tu pon mengiyekan soalannyer.Wahh,Kak Nuran ofer kn dri die utk urut aku.Aku agak segan sbb xpenah ader org nk urut aku sblm ni(aku urut org aderlah...) n theres where ol d 'hangin puss2' kua..Giler lege perut aku dan aku hepy kembali hik3..Tdo~


Esok nyer..Get ready ke skola yg tlibat.Skola yg sebesa2 alam tp budak die ciput jer (duhh krjaan,mngape bgtu pulak..?) N paling bes,aku jd emcee pd hari kjadian..Ow yeah,sukesuki mereke jer men pick2 jer aku jadik emcee..Xpe2 aku masih lagi boleh berlagak kewl,xmo kasik malu UKM huhuhu...Kendian,aku pon jadiklah emcee.Seems aku adelah 100%ly truly n9 breed jd xde masalah pdku utk beseloroh dgn audience dlm loghat n9ku..Yeay,perasmi suke aku (pasni arap2 eah sonanglah den nk mintak sponsor,hik2..)..Abes perasmian,trus ke slot motivasi. Byk sgt aku dpt dari pogrem ni.Hmm,siyes byk dan aku rase cm alangkah besnyer kalo aku dapat rakam sume ini dan share it wit my UPSM troops. Then,slot sume abes,kami balik..
Sampai umah,those urusetia yg pegi ke skola yg lagi satu pon same2 smpi umah jugak.Sampai2 jer aku diperli.Wahh,ramai2 perli atas ke'terel'an aku berbahase n9.Cehh,itupon nk bahan,apedaa..Aku wat x layan sbb aku nk keja solat asar+zohor(jama' qasar) waktu tu.Erk,d kawasan tu ruoe2 nyer ader masalah air,huu~ Aku mandi dgn penuh jimat cermat supaye mereke yg len pon bole mndi jugak.
Malamnyer..Diner,PS(personal sharing),n taklimat utk esok nye slot....Titon~ krohh2~~


Last day in Pasoh...Erm,aku giler tersentuh dgn pembawakan Abg Mat sewaktu slot recall.Siyes wehh,aku nanges bsme2 budak2 skola tu.Nak2 tang die mention pasal mak ayah.Mama Ayah,anak ini merinduimu..Hmm,sekeras2 n senakal2 budak skola tu tewas juge bile Abg Mat berckp pasal mak ayah.Hatiku tersentuh,ramai juge dikalangan budak2 skola tu sudah ketiadaan mak,ketiadaan ayah,dan ader juge suda ketiadaan kedua2nya..Ya Tuhanku,aku bsyukur pdMu kerana masih memberikn aku kesempatan utk merasa kasih syg kedua mama dan ayah..Abes recall,its tym 4 lunch...!!!! Hoyeah... Aku serve kn nasik lauk n air utk budak2 skola ni..Ehem,ramai bdk2 ni kate sore n muke i kiyut taw ngee3~ Semakin kembang2 aku dctu huhuhu..
Ptg tu....Pack brg dan kami trus balik.Aku salam dgn sume org pompuan d umah tu disamping tidak mlupekn utk ucap TQ pd org rumah dan yg ader same2 jayekn pogrem tsebut..
Balik UKM...Giler cuak aku Abg Eddy bawak kete dari Pasoh ke UKM x smpi 2jam pon..Huu,giler laju..Tapi bagus jugak die bawak laju sbb aku pon ader hal sket kat UKM pd ahri tu (ohh adek2 tutorku,kalian ok x nak pekse jumat ni?..huhuhu) One of d memories aku xkn lupekn spjg hidupku.Walopon aku dah byk kali join pogrem motivasi dan menjadi urusetia tapi ini paling len aku rase aku pnah join. TQ to Mr.AP sudi ngajakku ke sane.Siyes ku katekan,aku x rase rugi sket pon ke sane..N thx to U ALLAH 4 gving me d chance to meet wit ds ppls n being 2gder wit dem to make d motivation prog become smooth,Alhamdulillah n TQ again ya Allah..
Malamnyer..On9 lah ape lagi.YMing,facebooking,instead carik maklumat sket pasal Yayasan n9..Then,tdoQ~Krooh3~~





p/s:aku rindu ~dia~ sepanjang masaku..hmm~

No comments: