Friday, July 22, 2011


Memang makin lama makin malas aku nak menaip di sini. Aku type dan haruslah aku kena sangat berhati- hati dengan apa yg aku publish kat sini. Kadang2 aku cam orang meroyan apetah menaip seolah tiada arah tuju yang pasti. Ok, itu memang sangat mencerminkan aku. So, aku nak ubah. Tapi aku sendiri tak pasti, what I should I do then to make the 1st step towards change myself...

Bila menulis di blog, apa yang membuatkan aku kena berhati- hati ( dan kadangkala sangat tidak mencapai objektif sebenar apa hati nak sampaikan) sebab aku kena jaga pekung orang- orang berkaitan, nak nak family aku sendiri. Based from research through Dato' Dr. Fadzillah Kamsah, those who born in April is kinda sensitive person. Im not that easy to believe on some kind of forecast or prophecy, tapi ini macam betol dan ada kena mengena sikit dengan diri aku. Aku cam ada hangin hangin sikit kalau orang kata aku tak betul sebab parents aku tak didik aku dengan betul. Wa memang hangin puting beliung der kalau dengar macam tu. Aku dah kena banyak kali, termasuk dengan seseorang yang pernah rapat dengan aku pon kata aku begitu. So aku boley declare yang dia memang tak patut aku rapati *and I am*

Ada masa, nak jer aku taip terang terang nama orang yang memang aku tak puas hati wtsoever, tapi yang membuatkan aku terbantut nak berbuat sedemikian sebab aku kena pikir balik betul betul, the consequences of the act. Yang pasti lebih cons dari pros, isnt it? Plus, aku sendiri pon memang tak betol mana pon, jadi aku pon kena bawak2 sedar diri yang aku tak bagus mana dan lebih baik aku lupakan saja segala dengki mendengki @ sakit terasa hati yang aku alami. And I believe I can see more pros by doing that. Till now, I cant figure out why its a bit easy for me to come ease everytime I have such problemos or etc by istighfar and selawat in frequently. Ya lah, for person like me who sometimes lebih banyak bersuka- sukaan dari muhasabah diri. But still, I feel grateful upon HIM for such bestow feelings.

Scroll up balik ape yang aku type pada entry kali ni seolahnya nampak aku macam baru nak jadi remaja. Ya, pemikiran aku ni memang lambat nak membesar.

Pernah satu masa tu, aku rasa macam aku dah lambat untuk menjadi apa yang aku patut jadi pada satu satu masa tu. Malas aku nak bagi contoh, takut controversy pula. Tapi sekarang, bile aku dah jumpa pelbagai manusia denagn pelbagai ragam dan pengalaman, somehow aku rasa bersyukur dengan keadaan aku yang dah macam 'pathetic' sket ni. So, sekarang ni apa apa hal yang terjadi dan untuk masa masa akan datang aku kena lebih kerap bersyukur dan panjatkan segala pujian kepada Yang Maha Esa.

Harapan dan segala apa yang aku 'baru' nak lakukan dan ubah sekarang ni mungkin nampak macam lambat pada mata orang ramai, tapi untuk menyedapkan hati sendiri, aku akan cuba untuk 'digest' dan respect segala advices yang diberi kepada aku. So, thank you in advance, haaaa...

Tiada apa apa objektif @ harapan lagi untuk Ramdhan yang akan datang. Ada banyak sbenarnya cuma tak tahu nak plan sahaja lagi. So konklusi untuk Ramadhan kali ni, seperti biasa, aku harap aku dapat menjalani ibadah puasa dengan sepenuhnya, insyaAllah..

Untuk tempat kerja baru aku ni, somehow aku boleh terasa tercabar bila orang atasan aku selalu bagi kata kata ala ala menguji kmai untuk jadi seorang pekerja yang lebih efisyen. Aku rasa tidak salah langkah aku untuk masuk ke company ni, walaupon basic memang rendah tapi aku yakin aku boleh kutip banyak skil dan bekerja dengan profesional. InsyaAllah..

Fine, bunyik skematik plak dah kan. Whatsonotme. Haha ;P End of entry merapuan. Take care everyone. Salam ;)



No comments: