Friday, July 22, 2011

Aku pon tak tahu, entah ape giler aku tak tido asek meng'on9' dari kol 11pm tadi smpai leni. Aku stalking facebook orang- orang, aku youtubing, aku blogwalking jugeks.

Fine lah, aku boring. Esok aku off dya, means yakyah pi keja. Means I dont have to wake up early in d morn terkocoh- kocoh rebut bathroom @ toilet @ rebut kerusi kat dining table dengan adek aku yang kembar tu.

Aku belek sesatu balik benda yang aku terasa cam ada missing2 gtu dalam hidup. Banyak ok, tapi aku rasa aku tak pernah nak hayati dan fikirkan serta cari penyelesaian secara serius untuk segala benda yang missing2 tu.

Aku share bilek dengan adek aku yg bawah aku, Baizura which is the 2nd from 4, Im the eldest *nak bgtahu jugak ke??* She's sleeping with her 'own style' hak3 takley nak describe lbey takut controversy. This has reminisce me of something. Adik- adik aku dah besar??? Eh, bukanlah aku tak tahu pon darjah @ tingkatan berapa dorang. Tapi.. aku tak rasa yang aku seperti membesar dengan diorang.

Puas jugak aku fikir, cmne aku ley rase cenggini. Oryte, after some while, aku rasa aku ley rase 'missing' perasaan membesar dengan adek2 aku sebab aku banyak masa luang kat sekolah. Aku mungkin malas dok umah. Dok umah satu mak aku komfem ade bebels sket *sbb aku pon mmg malas pon dok umah*. Aku lagi prefer gi koko @ tuition banyak2 @ ape2 aktiviti wakil skolah *dlu ektif koir & choral speaking*. Naik skola menengah lagi double the triple keaktifan aku. Dan itu somehow leading to the matter like mention above.

Ingat lagi, macam mana aku highly excited area 1994 adik kembar aku nak lahir. Serius eksaited. Its a bless for me to have twin sister *lbey kurang perasaan yang macam "aku ade adek kembar, ko ader??"* heks~~

And Baizura, how we protect to each other bila ada kaki buli datang serang2 kitorang dekat playground di umah lama. Kalau dulu Baizura ni yang cembeng, tapi sekarang ni its a reverse osmosis, aku yg kuat cembeng dan sensitip, hmm~~

Lately, bila aku dah tak duduk umah sewe dan duduk balik di rumah, the 1st week mama aku bagi task kat aku suruh amik report card twins. Dan adik aku tu nak amik SPM tahun ni, which is just a few months a go for the real SPM. And you guys know, their results is not that satisfying me anyhow. Aku nak membebel jer rasa. But I do sure for one thing dalam adik beradik aku ni yang makin kami stress makin kami cepat sensitif. So aku pon rilek2 dulu then baru try cakap slow2 dengan dorang the causes to the result cam kais pagi makan pagi tu *pepatah tade kena mengena*

Like usual, they dont answer....

I dont really want to push them about this, so the whatsocalled approach Ive take is by keep silence. Sounds like Im doing nothing, isnt it? But I know, they knew this is so not me to not bebel2 to them about the result. So,I just keep acting calm like nothing has happen instead always pura2 duduk or jalan2 by their side everytime they doing their homework or revision.

And all I want the most is merapatkan balik aku dengan semua adik2 aku.

Moga didatangkan satu satu sebab untuk kami menjadi anak anak yang solehah kepada kedua ibubapa kami, aminn~~

And I feel so melancholy ryte now...
---------------------------------------------------------------------------------------

Atuk Uwan, if you both can hear this. I just want you both to know, how I really love this family, and how I miss you both.. And please ya Allah, panjangkan usiaku untuk aku terus sempat berbakti pada semua ahli keluargaku, aminn~~

23rd July 2011,
4 in the morning